KAMPIOENSCHAP
KAMPIOENSCHAP
KAMPIOENSCHAP
HOE ZOU HET NOG ZIJN MET . . . MARVIN VANLUCHENE ?
Voor Marvin Vanluchene lijkt de seizoenstart net iets te vroeg te komen. Vanluchene en Soenens reden in 2015, in hun debuutjaar, meteen de pannen van het dak. Ze werden vice Belgisch kampioen, zevende in het wereldkampioenschap en werden geselecteerd voor het Belgisch team voor de Sidecarcross of Nations, waar België de bronzen medaille wist te behalen. Maar er was ook een keerzijde aan die medaille. Vanluchene, pas twintig geworden, stond ons te woord.
M. Vanluchene : We hebben momenteel nog geen meter met de motor gereden. We hebben de afgelopen winter , in samenspraak met VMC Sidecar Service , de overstap gemaakt van WSP naar VMC , en onze machine is eigenlijk pas sedert enkele dagen volledig af. Bovendien heeft mijn co-piloot Eduard Soenens pas sinds een kleine week groen licht gekregen van de kinesist om terug te gaan crossen. Eduard werd afgelopen winter geopereerd aan de knie en aan de pols, waarna een lange revalidatie volgde. De grote conditie zal dus nog niet aanwezig zijn bij ons.
Sidecarcross.be : Laten jullie de voorjaarscrossen aan je voorbij gaan dan ?
M. Vanluchene : Absoluut niet. We zijn van plan om zaterdag te gaan trainen en de motor af te stellen, en als alles loopt zoals het moet, zijn we er zondag in Lochem al bij. Weliswaar zonder hoge verwachtingen. We houden de voetjes op de grond, en proberen de komende weken voorzichtig op te bouwen, in de hoop tegen half april in Oss ( de eerste Grand Prix) een min of meer acceptabel niveau te halen. Daarna duurt het een maand eer de tweede Grand Prix wordt verreden (15 mei Brou). Tegen dan zouden we graag alles op punt hebben, en kan het seizoen definitief beginnen.
Sidecarcross.be : Hoe zit het met de fysieke conditie ?
M. Vanluchene : Afgelopen winter hebben we hard gewerkt aan de conditie. Eduard zat dagelijks bij de kinesist, om er - naast zijn revalidatie – ook aan de conditie te werken. Ikzelf heb de conditie op punt gehouden met doorgedreven zwem - , loop - , fiets- en fitnesstrainingen. Ik ben trouwens sedert een half jaar veranderd van job , waardoor er meer ruimte is om te trainen. Ik werk elke dag van ’s ochtends half vier tot twaalf uur ’s middags : Vrachtwagens laden met sanitair materiaal, om te gaan leveren aan doe het zelf winkels en sanitaire installateurs. In de namiddag kan ik dan gaan trainen, en tegen zeven uur ’s avonds lig ik in bed. Mijn leven bestaat momenteel volledig uit werken, trainen, eten en slapen. (Lachend) En daar komt vanaf komend weekend terug motorcrossen bij .
Terug naar overzicht