KAMPIOENSCHAP
KAMPIOENSCHAP
KAMPIOENSCHAP
UPDATE GP STRASSBESSENBACH (D) : REEKS 1
Veel PK’s en veel lef heb je nodig om in Strassbessenbach het steil oplopende startveld als eerste naar boven te stormen. Op het achterwiel stoven Willemsen-Bax als leiders op de eerste bocht af. Giraud-Musset, Hendrickx-van den Bogaert en Van Daele-D’Hondt waren de naaste achtervolgers.
Willemsen en Giraud zonderden zich alras af, waarna Willemsen de Franse jongens na tien minuten definitief van zich afschudde en won. Punt aan de lijn.
Giraud reed daarna een eenzame race op twee. Om plaats drie ging het er heftig aan toe. Hendrickx verdedigde met hand en tand zijn derde positie. Bax-Stupelis volgde als zijn schaduw, probeerden duizendmaal de Belg in te halen, maar sterke Jan gaf geen kick. Van een staaltje zelfbeheersing gesproken ! Hendrickx drie dus, en Bax, die in de slotronde te kampen kreeg met een sputterende motor op vier.
Brown-Chamberlain werden op ruime afstand vijf. Maar dààrachter was het knokken, duwen en wringen geblazen. Van Daele voerde een pelotonnetje aan, en had aan zijn achterwiel respectievelijk Cermak, Rozehnal, Clohse, Hermans , Vanluchene, Walter, Jarvis en Burgler plakken. Maar liefst negen teams die knokten om plaats zes. Het was een héérlijke voorstelling.
Vanluchene en Soenens waren duidelijk de grootste onruststokers in deze omvangrijke groep, en wrongen en wurgden zich na twintig minuten naar plaats zes, en lieten de rest van de groep terplaatse. Ook Hermans kon – de pijn aan de pols verbijtend – zich loswringen en finishte zevende. De rest stevende af op een massaspurt, gewonnen door Rozehnal (8), voor Jarvis (9), Van Daele (10), Walter (11), Clohse (12) en Burgler (13). Marcel Willemsen en Bart Sloot finishten 15de. Thijs Derks en Jan Bielen, die waren stilgevallen vlak na de start, knokten zich terug naar plaats 20. Dat ene WK-puntje was aldus dubbel en dik verdiend. De come-back van Bjorn Roes en Hantje Van Hal eindigde op plek 21. Niet mis, na twee jaar inactiviteit. Santermans zag de WK-punten door de vingers glippen, toen ie in de slotfase aan de kant moest met een oververhitte motor. Van Werven-Beunk kwamen na één ronde reeds de pits in met een gebroken stuur.
Terug naar overzicht