KAMPIOENSCHAP
KAMPIOENSCHAP
DE PUZZEL, EN DE LAATSTE STUKJES.
Eens het seizoen erop zit, is het een jaarlijks gegeven in de wondere wereld der zijspancross : Rijders kiezen een andere co-piloot , co-piloten kiezen een andere rijder. Het lijkt de vermenigvuldigingsdans wel. Ook zijn er elk jaar verschillende atleten die aankondigen te stoppen. Sommigen stoppen ook écht. Anderen staan enkele maanden later opnieuw vrolijk fluitend achter het starthek. Een ingewikkelde puzzel dus , waarvan het grootste deel der stukjes dit keer al – relatief vroeg - op zijn plaats is gevallen. Wereldkampioenen M. Vanluchene en N. Musset lieten zopas weten dat ze er samen nog een jaartje bij doen. Met als hoofddoel uiteraard de verlenging van hun wereldtitel. Ook Koen Hermans bilijft Ben van den Bogaart trouw. Hetzelfde geldt voor B. Wilkinson en J. Millard, de broers Lielbardis en J. Keuben en D. Rietman. Tim Prümmer rijdt in 2024 met de Fransman Rodolphe Lebreton , Davy Sanders gaat op pad met landgenoot Jarno Steegmans. En de broers Prunier blijven mekaar ook in 2024 trouw. Daarmee is de samenstelling van de WK top tien – op twee teams na – voor 2024 een feit . Marco Heinzer en Ruedi Betschart (zevende in het WK 2023) kondigden al vroeg in het jaar aan dat 2023 hun laatste seizoen zou zijn. Het grootste vraagteken blijft momenteel achter de naam staan van vice world champion Etienne Bax. De ondertussen 38-jarige co-piloot Ondrej Cermak verkondigde op de Sidecarcross of Nations in Italië op vrij overtuigende wijze dat hij er volgend seizoen niet meer wou mee doorgaan. Of daar ondertussen verandering is in gekomen , of , als Etienne Bax ondertussen een nieuwe bijrijderop het oog heeft,valt nog even af te wachten. Het is momenteel het nog enige ontbrekende puzzelstukje om de mondiale WK-top puzzel voor volgend seizoen te vervolledigen.
Terug naar overzicht